Zoete aardappel met gegrilde groenten en vegetarische falafelburger uit de 12-weken afslank challenge

25 juni 2019

Gezonde vegetarische maaltijd met zoete aardappel gegrilde groenten en een falafelburger

Zin in een lekkere vegetarische maaltijd?
Dit is een fijn recept met verschillende gegrilde groenten, gebakken zoete aardappeltjes en een vegetarische falafelburger.Niet elke dag een stukje vlees eten is goed voor zowel het milieu, als voor mens en dier. Bewuster met vlees omgaan is, zeker tegenwoordig, hard nodig!
Wil je ook bewuster met vlees omgaan en/of minderen? Of eet je al geen vlees, maar wil je gewoon wat inspiratie en variatie? Dan zijn er tegenwoordig genoeg opties in de supermarkt te verkrijgen. Het aanbod aan vleesvervangers wordt steeds groter. En dat is fijn! Zo wordt het je steeds lekkerder en gemakkelijker gemaakt om af en toe dat stukje vlees te laten staan en te vervangen. Een lekkere vervanging is bijvoorbeeld falafel. Het hoofdingrediënt in falafel(burgers) zijn kikkererwten. Kikkererwten kun je als groenten eten, koolhydraatbron én als vleesvervanger! Kikkererwten (en andere peulvruchten) bevatten namelijk ook ijzer, eiwitten en B-vitamines. Daarnaast bevatten peulvruchten veel vezels. Alles bij elkaar maakt dat peulvruchten super voedzaam dus!
Falafel(burgers) zijn ook goed zelf te maken. Maar ben je niet zo’n keukenprinses of heb je wat minder tijd? Dan zijn de falafelburgers uit de winkel ook heel erg lekker en ideaal.Dit recept is een heerlijk alternatief voor een vleesvrije en gezonde maaltijd!
Ga jij ook wel eens voor een vleesvrijdagje?

Ingrediënten

  • ½ courgette
  • ½ aubergine
  • ½ rode paprika
  • Olijfolie
  • Zoete aardappel (2-3 handjes)
  • Knoflookpoeder
  • Falafelburger (even groot als je hand)
  • Zeetzout en peper

 

Bereidingswijze (10 min)

  • Snijd de courgette aubergine en rode paprika in plakken.
  • Doe een scheut olijfolie in een grillpan en gril de groenten 5 minuten.
  • Snijd de zoete aardappel in dunne plakken en bak in een pannetje met olijfolie. Kruid met knoflook, zout en peper.
  • Doe een scheut olijfolie in een koekenpan en bak de falafelburger ongeveer 4 minuten.
  • Serveer de aardappels met de falafelburger en de gegrilde groenten.

Dit smaakvolle vegetarische gerecht kun je rekenen als 1x eiwit, 1x koolhydraten en 1x groenten. Dit gerecht komt trouwens uit week 5 van de 12-weken afslank challenge. Heb jij dit gerecht al gegeten?

Liefs,

Jouw BodieBoost Coaches

Char & Car

 

Over de schrijver
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
  • Charlotte
    • BodieBoost Coach
Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis