Healthy snack voor tussendoor – uit het BodieBoost boek

21 mei 2019

healthy snack gezonde snack bodieboost blog

Een gezond tussendoortje kiezen kan soms best lastig zijn. Zeker wanneer je iets simpels, snel en toch wat variatie wil. Vaak zijn we dan geneigd om te grijpen naar snacks die niet zo gezond zijn, snacks met “lege calorieën”. Dat zijn tussendoortjes zonder gezonde voedingsstoffen en waar je lichaam dus eigenlijk niets aan heeft. Die “lege calorieën-snacks” bevatten veel suikers en/of (trans)vetten, allerlei ongezonde, onnodige toevoegingen en zitten onder andere in koekjes, snoep en chips.
Gezonde snacks bevatten juist vitamines, vezels en gezonde vetten. Nou, dan zit je met dit tussendoortje wel goed!

Deze healthy snack is makkelijk, snel en ideaal voor op het werk of voor onderweg. Maar soms heb je ook echt gewoon zin in een lekkere snack wanneer je ’s avonds languit op de bank zit. Want wij weten; juist dan komt meestal die lekkere trek!
Voor al deze momenten hebben wij een goed en gezond ideetje!

Dit tussendoortje komt uit het BodieBoost boek!

 

Ingrediënten

  • Avocado (1/2 stuk)
  • Knoflookolijven (4 stuks)
  • Cherrytomaatjes (5 stuks)
  • Komkommer (1/4 stuk)
  • Wortel (4 stuks)
  • Courgette (1/4 stuks)
  • Olijfolie

 

Bereidingswijze 

  • Snijd de avocado in plakjes en de cherrytomaatjes en komkommer in stukjes.
  • Snijd de courgette in plakken en gril ze met een beetje olijfolie.
  • Leg alles op een bord: de avocado, knoflookolijven, cherrytomaatjes, komkommer, wortels en gegrilde courgette.

 

Tip:
Je zou nog wat rauwe ham kunnen toevoegen (4 plakken = 1 portie eiwitten).

Deze gemakkelijke healthy snack kun je rekenen als 1x groenten. Wat is jouw favoriete snack? 🙂

Liefs,

Jouw BodieBoost Coaches

Char & Car

 

Over de schrijver
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
  • Charlotte
    • BodieBoost Coach
Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis