Winterse pasta uit week 1 van de 12-weken afslankchallenge

1 januari 2019

winterse pasta
Gelukkig nieuwjaar lieverds! 
Waar heb je nu echt behoefte aan op een koude dag? Juist ja, aan comfortfood! En deze romige pasta is echt wel comforting! Comfort, want het is een eenvoudig en lekker maaltje dat zo op tafel staat. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn.. Want dit gerecht is namelijk niet alleen eenvoudig en lekker, maar ook nog eens gezond! Als dit gerecht niet een geweldige start voor 2019 is…!

In de winter kun je vaak wel wat energie gebruiken. De ingrediënten die in deze pasta zitten kunnen jou, tijdens deze donkere dagen, daar wel een handje bij helpen. Zo bevatten donkergroene groenten, zoals onder andere spinazie, ijzer. Ijzer is goed voor de weerstand en is een energiebooster. Het maakt hemoglobine aan en dat is nodig voor het zuurstoftransport in het bloed en de stofwisseling. Ook peulvruchten bevatten ijzer en zijn daarnaast ook rijk aan eiwitten en goede koolhydraten. Daarnaast zit er in pasta veel koolhydraten. En dat is een belangrijke energieleverancier! Jij komt de koude dagen dus wel energiek en fit door met dit bordje winterse pasta!

Ingrediënten

  • Bruine bonen (2-3 handjes)
  • cottage cheese (2 eetlepels)
  • pasta (2-3 handjes)
  • champignons en spinazie (½ bord)
  • peterselie
  • peper, dille en olijfolie

Bereidingswijze

  • Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking.
  • Snijd de champignons en wok dit samen met de spinazie in olijfolie.
  • Doe hier vervolgens ook de bruine bonen bij.
  • Strooi er wat peper overheen.
  • Giet de pasta af en schep dit bij de groenten.
  • Versnipper wat peterselie door de pasta en de groenten. Meng alles goed door elkaar.
  • Serveer de gemengde pasta met de cottage cheese en een snufje dille bovenop.
  • Breng het gerecht daarna nog op smaak met een snufje peper en zout.

Dit lekkere gerecht kun je volgens de BodieBoost afslank formule rekenen als  1x eiwit,  1x koolhydraten, 1x groenten en 1 x zuivel.

P.S. Deze overheerlijke winterse pasta komt uit week 1 van de 12 -weken afslank challenge.

P.P.S. Wat staat er vanavond bij jou op tafel? Ook een gerechtje uit de 12-weken afslank challenge? Laat het ons even weten in de reacties hieronder!

Liefs,

Jouw BodieBoost Coaches,

Char & Car

Over de schrijver
  • Charlotte
    • BodieBoost Coach
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis