Vegan bonensalade uit week 10 van de 12-weken afslank challenge

4 december 2018

vegan bonensalade

Wat zullen we vanavond eens eten? Met wat inspiratie voor zowel lunch als diner zijn jullie vast en zeker erg blij 😉 We hebben weer een lekker, voedzaam en goed vullend receptje voor jullie: een vegan bonensalade! En meiden, wat houden wij van bonen! Je kunt er zoveel mee. En bonen zijn ook nog eens super voedzaam! Vandaag hebben we een receptje voor jullie waarin we de bonen verwerken in een salade. Wij zeggen: lekker!! De bonensalade ziet er kleurrijk uit en smaakt heerlijk!

Vlees is trouwens met deze salade niet nodig, omdat bonen en andere peulvruchten veel eiwitten bevatten. Peulvruchten zijn dus een mooie bron van plantaardige eiwitten en zijn dus perfect voor vega’s en vegans. Daarnaast bevatten bonen veel vezels en gezonde langzame koolhydraten. Deze maaltijd is goed vullend, zonder dat het zwaar op de maag valt. En dat vinden we fijn; genoeg energie, zonder weer snel honger te krijgen. Deze bonensalade is gemakkelijk te maken en bevat alles wat je nodig hebt in een complete maaltijd. Geniet ervan!

Ingrediënten

  • Gegrilde rode paprika (uit pot, 3 reepjes)
  • Bruine bonen (2-3 handjes)
  • 1 teentje knoflook
  • 2 handen rucola
  • Cherry tomaten (4 stuks)
  • Zoete aardappel (2-3 handjes)
  • Balsamico azijn
  • Verse basilicum
  • Olijfolie
  • Peper en zout

Bereidingswijze (10 minuten)

  • Laat de paprika uitlekken in een vergiet.
  • Kook vervolgens de bonen.
  • Schil hierna de zoete aardappel en snijd dit in stukjes.
  • Snijd de paprika in stukjes en snijd de knoflook fijn.
  • Verhit daarna 2 el olie in een hapjespan en fruit de knoflook 30 seconden.  
  • Voeg de zoete aardappel toe en bak dit mee.
  • Voeg vervolgens de paprika, bonen, peper en eventueel zout toe en verwarm 6 minuten op laag vuur. Schep af en toe voorzichtig om.
  • Snijd ondertussen de tomaten in partjes.
  • Meng vervolgens de olie samen met de balsamicoazijn tot een dressing. Scheur het basilicum in stukjes en voeg dit toe aan de dressing.
  • Verdeel het bonenmengsel over een grote platte schaal. Verdeel de tomaat en rucola erover en last but not least, besprenkel met de dressing.

Deze lekkere vegan bonensalade kun je volgens de BodieBoost afslank formule rekenen als  1x eiwit, 1x koolhydraten en 1x groenten.

P.S. Heb jij je al aangemeld voor de 12-weken afslank challenge? Zo ja, wat is dan jouw favo 12-weken-receptje ​​so far? Wij zijn benieuwd, laat het ons even weten in de reacties onder de blogpost!

Liefs,

Jouw BodieBoost Coaches,

Char & Car

Over de schrijver
  • Charlotte
    • BodieBoost Coach
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis