Eiwitrijk gerecht uit de 12-weken afslank challenge

13 november 2018

Kip en rijst: het “bodybuilder” gerecht! Wat moeten we verder nog over dit eiwitrijke recept vertellen?! Want met een maaltijd van kip en rijst zit je altijd wel goed! Zeker wanneer je op je figuur aan het letten bent. Een maaltijd met kip en rijst is vooral geliefd bij echte fitties en bodybuilders zweren erbij. Dat is ook niet zo gek, want kip bevat heel veel eiwitten en is toch mager.

De vele eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel en zijn goed voor het herstel van je spieren. Dit maakt kip tot een ideaal hapje voor na een flinke workout. Daarbij is zilvervliesrijst een goede energiebron. Geweldig dus voor sporties en krachtpatsers! Wanneer je een gezond en fit lichaam wel belangrijk vindt, maar niet zo’n fanatieke sporter bent is deze maaltijd ook voor jou een slimme maaltijd! Niet alleen omdat dit gerecht maar weinig vet en wel veel eiwitten bevat, maar ook omdat het super snel klaar is. Al binnen 20 minuten namelijk. Staat dit eiwitrijke gerecht vanavond ook bij jou tafel?

Ingrediënten

  • Zilvervliesrijst (2-3 handen)
  • Kipfilet (zo groot als je hand)
  • ½ broccoli
  • 2 tomaten
  • ½ rode paprika
  • 1 el olijfolie
  • Zout & peper

Bereidingswijze (10 minuten)

  • Kook de zilvervliesrijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.
  • Snijd de kipfilet in dunne plakken.
  • Verhit een scheut olijfolie in een koekenpan en bak de kipfilet in 8-12 minuten mooi goudbruin.
  • Was en snijd de broccoli in roosjes.
  • Kook de broccoli in 5-7 minuten beetgaar.
  • Was en snijd de tomaten en de paprika in stukjes, en doe ze bij de kip. Bak dit alles nog heel even kort op laag vuur.
  • Serveer de kip met de groenten en de zilvervliesrijst en breng nog wat op smaak met zout en peper.

Dit makkelijke gerecht kun je volgens de BodieBoost afslank methode rekenen als 1x eiwit,  1x koolhydraten en 1x groenten.

P.S. Dit gerecht komt uit week 12 van de 12-weken afslank challenge! Heb jij je al ingeschreven? Laat ons even in de reacties hieronder weten hoe het tot nu toe voor jou verloopt!

P.P.S. Houd je ook zo van eiwitrijke maaltijden na het sporten? En wat eet jij vaak na een workout? Wij zijn benieuwd! Laat het ons even weten in de reacties hieronder.

Liefs,

Jouw BodieBoost Coaches,

Char & Car

 

Over de schrijver
  • Charlotte
    • BodieBoost Coach
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis