Oranje ontbijt smoothie uit de 12-weken afslank challenge

7 augustus 2018

ontbijt smoothie

Wat is er nu heerlijker dan de dag te starten met een lekker licht en fris ontbijt?! Zeker met deze warme temperaturen kun je meer de behoefte hebben aan lichtere maaltijden. Tijdens de zomermaanden is het dus super lekker om je dag te starten met een smoothie. Een fijne, makkelijke en smaakvolle manier om ook meteen een deel van je portie groente en fruit binnen te krijgen! Deze ontbijt smoothie is licht, maar geeft je toch genoeg energie om even door te kunnen! Bon appétit!

Ingrediënten

  • 1 grote wortel
  • 2 mandarijnen
  • 1 el kokosrasp
  • 1 handje havermout
  • 1 glas volle melk (voor veganisten: wisselen met soya/of een notenmelk)

Bereidingswijze

  • Snijd de wortels in kleine stukken.
  • Pel de mandarijn in stukjes en gooi dit met de wortels en de andere ingrediënten in de blender.
  • Voeg een glas melk en eventueel nog wat water toe wanneer je de smoothie dunner wil, en blend het geheel tot een smoothie.
  • Schenk de smoothie in een groot glas. Je kunt de smoothie ook in een kom doen en er een smoothie bowl van maken. Lekker eten met een lepel;)

Je kunt deze heerlijke ontbijt smoothie rekenen als 1/2 portie koolhydraten, 1/2 portie groenten, 1/2 portie zuivel en 1/2 portie fruit.

Oh en psssst, deze smoothie komt uit week zes van de 12-weken afslank challenge. In de 12-weken afslank challenge staan meer dan 100 simpele, overheerlijke gerechten op jou te wachten. Heb jij je al aangemeld?

P.S. Wat is jouw favo smoothie receptje? Deel het met ons in de reacties hieronder. We’re all in this together!

Liefs,

Jouw BodieBoost Coaches,

Char & Car

 

Over de schrijver
  • Charlotte
    • BodieBoost Coach
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
  • annamaikejeuring

    Lijkt me erg lekker en leuk voor de afwisseling; ik ga hem zeker proberen :). Is één handje havermout niet een halve koolhydraat?

  • Laura

    Wat handig zou zijn is als je er gelijk bij zet hoe je dit in families onderverdeelt. Bij alle receptjes die je via mail binnenkrijgt :-).

    • Carlijn Ottens

      Hoi Laura,

      Leuk dat je reageert! De families staan altijd in het recept vermeldt, zie de bovenstaande tekst! 🙂

      Ik kopieer het even voor je: Je kunt deze heerlijke ontbijt smoothie rekenen als 1 portie koolhydraten, 1/2 portie groenten, 1/2 portie zuivel en 1/2 portie fruit.

      Liefs,
      Car

  • Ineke

    In het recept schrijf je over mandarijnen meervoud, maar bij de ingrediënten 1 mandarijn. Hij was lekker, maar de volgende keer doe ik 2 mandarijnen

Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis