7 Manieren om vet te verbranden zonder naar de sportschool te gaan

13 maart 2018

We weten allemaal wel dat voldoende beweging belangrijk voor onze gezondheid is. Alhoewel we dit weten, doen we het ook wel echt? Helaas is voor de meeste onder ons het antwoord nee. De meeste van ons leven het ‘box-leven’. Je gaat van de ene box (je huis), met de andere box (de auto of bus), naar weer een andere box (je werk), waarin je het grootste gedeelte van je tijd zittend doorbrengt. Langdurig zitten is niet goed voor het lichaam en heeft bovendien een vertragend effect op de stofwisseling. Iets wat je niet wilt, toch? Lees verder om erachter te komen hoe je vet kunt verbranden zonder naar de sportschool te gaan of tijd te verliezen.

Dans wanneer er een reclame break op tv is

Je kent het wel, je bent lekker een film of je favoriete tv programma aan het kijken en voordat je het is die er weer; de tv reclame break. Aarrghhh je hebt dat nieuwe wasmiddel van Ariel Automat Compact met wasverzachter helemaal niet nodig! Je wilt gewoon weten hoe GTST afloopt! Oké, rustig blijven, dit hoeft geen reden tot frustratie te zijn. Het kan juist een bewust momentje zijn! Een moment, ja je raad het al; om te bewegen! Zet een lekker liedje op en dans! Voelt het raar om te dansen? Doe jumping jacks, squats of whatever je wilt doen (doe desnoods 10 koprollen) totdat het programma weer begint. Het duurt maar een aantal minuten, maar heeft toch een erg positieve werking op je stofwisseling wanneer je dit keer op keer weer doet.

Gebruik afspraakjes als een excuus om stukje te wandelen.

Wanneer je een vergadering met een klein aantal mensen hebt, stel dan voor om met z’n alle een stukje te gaan wandelen. Dit is niet alleen goed voor het lichaam maar verbeterd ook nog eens je concentratie. Win win voor je baas en voor jou dus. Daarnaast wanneer je met een vriendin afspreekt, stel dan ook gewoon lekker voor om een stukje te gaan wandelen. Dit is niet alleen goed voor de lijn maar ook voor je relaties! Trust me, er is iets magisch aan gesprekken tijdens een wandeling. Op de een of andere manier krijg je meer gespreksstof en zijn de gesprekken diepgaander. Try it!

Neem ten alle tijden de trap

‘Goh, dat wist ik nog niet hoor…’ zeg je met een hele kinderachtig stemmetje? Oké, oke, we weten het, deze tip is erg voor de hand liggend en heb je waarschijnlijk wel eens vaker gehoord.. Maar doe je het ook? Wees eens even eerlijk tegen jezelf… Dikke kans dat het antwoord nee is. Beloof jezelf dit echt te doen. Het neemt geen extra tijd in en houdt je lichaam toch fit. En wanneer we ten alle tijden zeggen, bedoelen we ook echt ten alle tijden. De metro, thuis, op je werk, everywhere.

Neem de fiets

Is je werk dichtbij? Ga met de fiets. Doe je kleine boodschappen en is de supermarkt dichtbij? Ga met de fiets. Op bezoek bij je vriendin die dichtbij woont? Ga met de fiets! Wanneer je in de stad woont weet je waarschijnlijk wel dat het lastig kan zijn om een parkeer plek te vinden en dat je regelmatig zelfs vaak in de file staat. Wanneer je dan met de fiets gaat ben je vaak niet eens extra tijd kwijt! Daarnaast bespaar je ook nog eens geld. Win win win!

Neem een boodschappenmandje i.p.v. een karretje

Het zijn de kleine veranderingen die een groot verschil maken, vergeet dit nooit!

Schaf een zit-sta bureau aan

Vele van ons werken op kantoor waar we urenlang zitten. Wanneer je zit vertraagt je stofwisseling – iets wat we ten alle tijden willen vermijden. Een goed alternatief voor een bureau stoel en tafel is zit-sta bureau. De naam zegt het al, je kunt hem op zit en sta stand instellen. Perfect voor de afwisseling. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je nooit meer achter je bureau kunt zitten, maar hebt tegelijkertijd wel altijd de kans om achter je bureau te staan wanneer je maar wilt. Oh en btw, dit is niet alleen maar positief voor de stofwisseling, maar helpt ook het voorkomen van rug en nek klachten! That’s what we want!

Leuk weetje; een nieuwe studie toont aan dat een persoon van rond de 65 kilo zo’n 2.5 kilo per jaar kan afvallen enkel door een sta-bureau aan te schaffen. Again, het zijn de kleine veranderingen die een groot verschil maken. Wanneer je al deze tips zal gebruiken zul je wel degelijk een groot verschil zien!

Speel!

Wanneer je kinderen hebt, neem dan tijd om met ze te spelen. Speel een balspel, doe tikkertje, doe een speurtocht, noem het maar op! Je zult zo niet alleen meer in beweging komen, maar ook de band met je kinderen versterken. Daarnaast zul je zien dat wanneer je zo actief bezig bent je veel makkelijker in het moment kunt leven. Dit vermindert stress, wat weer de aanmaak van cortisol verminderd wat zich resulteert in minder buikvet.

Hebben deze tips jou geholpen? Beoefen je al enkele tips? Laat het ons weten in de comments!

P.S. Heb je nog andere tips voor gewichtsverlies zonder naar de gym te gaan of enige tijd te verliezen? Inspireer andere BodieBoosters door jou tip in de reacties achter te laten! We’re all in this together babes!

Liefs,

Jouw BodieBoost Coaches

Char & Car

 

Over de schrijver
  • Charlotte
    • BodieBoost Coach
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
  • Natalia

    Bedankt voor de tips dames! Ik ga meer dansen met mijn dochters.

  • Tineke

    Ik neem iedere dag de fiets om naar mijn werk te gaan . Ook als het regent. Moet iedere dag half uur fietsen voor dat ik op mijn werk . Enu het is heerlijk lekker he hoofd leeg maken tijdens het fietsen .

  • SYLVIE

    Leuke tips, dansen is wat ik fijn vind dus tijdens reclame een ideale leuke gewoonte. Ga ik dus ook doen.😉💃 Ik neem ook altijd de trap. En probeer regelmatig op te staan tijdens mijn zittend beroep. Soms wel lastig. Groetjes van Sylvie

  • Margo

    Ik fiets ook elke of het nou regent of niet het is echt heerlijk om te doen en in de zomer wordt je er ook extra bruin van als je je goed insmeert van te voren en ik woon opmezelf en gebuik elke dag de trap ook met me boodschappen die ik heb gedaan dus voelt goed en ik zeg het eigenlijk altijd tegen me huisgenoten van die trap leuk dat die erin staat

Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis