6 gezonde on the go snacks waar je nog nooit eerder aan hebt gedacht

30 januari 2018


Gezonde on the go snacks zijn een must have deze dagen. Tegenwoordig zijn we zo druk met het combineren van school, werk, foto’s maken van onze kat voor Instagram, het beoefenen van tachtig verschillende hobby’s, etc. dat self-care al snel op de laatste plek komt te staan. Om deze reden is het belangrijk om ten alle tijden gezonde on the go snacks mee te nemen. Geen zorgen, we weten dat jullie bekend zijn met de typische snacks als bananen, crackers, noten, etc. Deze keer gaan we voor wat anders. Vandaag laten we jullie zes verschillende healthy snacks zien die makkelijk mee te nemen zijn. Here we go!

Geroosterde kikkererwten

Wanneer je on the go bent is het lastig om etenswaren als vlees, tofu, tempé etc. mee te nemen. Wil je er zeker van zijn dat je 2 keer per dag de ‘familie’ eiwitten nuttigt? Neem geroosterde kikkererwten mee. Ze zijn makkelijk mee te nemen en zo krijg je toch nog je portie eiwitten binnen.

Tip: bak ze in wat olijfolie, zout, peper, kerrie en knoflook kruiden; DELICIOUS!

Wanneer BodieBoost nieuw voor je is kunnen we ons voorstellen dat je niet weet wat de BodieBoost ‘families’ inhouden. Wil je meer over de BodieBoost afslank formule weten? Download hier het gratis proefpakket + weekmenu! Geen zorgen, je zit nergens aan vast. Gewoon een cadeautje van ons voor jou omdat je goed voor jezelf zorgt/wil zorgen. Daar zijn we blij mee! Pak je cadeautje hier uit.

Popcorn

Popcorn kan een gezonde snack zijn mits je het zonder ongezonde toevoegingen zoals zout of gesmolten boter eet. Daarnaast is het een goede snack wanneer je het lastig vindt om het maar bij ‘een handje’ te laten. Je kunt er veel van eten zonder aan te komen – dat is WINNEN ladies😉! Een ander fijn voordeel is dat het makkelijk verkrijgbaar in de supermarkt is en het weinig tijd kost om te maken. Easy peasy dus. Oh en vergeet niet dat het bijna niks weegt, ook fijn wanneer je on the go bent!

Geroosterde Edamame bonen.

Net als kikkererwten zijn edamame bonen een rijke bron van eiwitten. Daarnaast kun je eindeloos variëren met kruiden/olies. Hetzelfde geldt trouwens voor de geroosterde kikkererwten. Deze zul je dus niet snel tegeneten!

Groente/fruit smoothie

Wanneer we aan snacks on the go denken, denken we vaak automatisch aan eten. Echter kan een smoothie ook vullend zijn en bevat het boordevol gezonde voedingsstoffen. Onze favoriete smoothie is de spinazie, banaan, melk (je kunt ook amandel melk of soya melk als alternatief gebruiken) noten smoothie. Het is een super gezonde smoothie die je energie zal geven.

Zelf gebakken groente chips

Wanneer we aan groenten denken, denken we vaak aan salades en/of gekookte groentes. Na een tijdje kunnen deze gaan vervelen. Groente chips en smoothies zijn creatieve manieren om 2 x de ‘familie’ groenten te nuttigen. Daarnaast gaat de groente chips ook niet snel vervelen aangezien er eindeloos veel variates mogelijk zijn door het aantal verschillende kruiden en groenten.

Bananenbrood

Banenenbrood is ideaal wanneer je naar iets zoets verlangt maar geen ‘joker’ wilt gebruiken. Het duurt misschien wat langer om voor te bereiden, maar je kunt er wel lekker heel de week van eten.

So that’s it girls. 6 gezonde on the go snacks – zelfs zeven wanneer je de on the go snack van vorige week mee telt. Wacht, wat? Je zegt dat je de blog van vorige week hebt gemist? Check het snel door hier te klikken. Dit geweldige receptje mag je niet missen hoor!

P.S. Wat is jouw favoriete on the go snack? Inspireer de BodieBoost community door een reactie achter te laten in de reacties. We’re all in this together babes!

Liefs,
Jouw BodieBoost coaches,
Char & Car

Over de schrijver
  • Charlotte
    • BodieBoost Coach
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis