Je wilt de knop omzetten en starten met de BodieBoost afslankmethode, waar begin je?

26 december 2017
Carlijn

Je wilt de knop omzetten en starten met de BodieBoost afslankmethode, waar begin je?

Char & Car hier! Vandaag behandelen we het onderwerp: Je wilt starten met de BodieBoost afslankmethode, waar begin je? Ons persoonlijke doel is om heel veel vrouwen te helpen af te slanken zonder gedoe en met veel keuzevrijheid. We zijn enorm blij met jullie reacties die we per mail en Whatsapp hebben mogen ontvangen. Zo fijn om te horen dat onze blog ‘Waarom zie ik geen resultaat?’  nieuwe inzichten bij jullie heeft gegeven. We hopen dat we deze week jullie wederom een stap verder brengen.  

Ik (Charlotte) vind dit een heel boeiend onderwerp, want vaak wil je graag beginnen maar is het o zo fijn om even aan de hand meegenomen te worden. Waar moet je beginnen? Kortom hoe start je met BodieBoost? We delen graag met jou onze geselecteerde handvatten. We willen graag dat jij grip krijgt op jouw start. Want we weten allemaal, starten is gewoon beginnen…zucht, zo simpel is het eigenlijk 😉 Maargoed, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb precies in jouw schoenen gestaan, dus hopelijk kunnen Car en ik jou vandaag verder helpen.

Je wilt de knop omzetten en starten met een gezondere levensstijl. Je wilt dus al een tijdje starten maar je vindt het moeilijk, want je weet niet wáár je moet beginnen. Moet ik van de ene op de andere dag fanatiek de sportschool induiken? Moet ik mijn hele voedingspatroon omgooien? Moet ik mezelf de hele dag bezig houden met het dieet? Mag ik dan nooit meer wat ‘ongezonds’ eten? Dit zijn vaak allerlei vragen die door je hoofd gaan als je de knop om wilt zetten en gezonder wilt gaan leven. En door al deze vragen, blokkeer je jezelf en start je eigenlijk niet. Je zit meer in de ‘uitstel’ modus. Ik (Carlijn) denk dat je het gevoel wel herkent. De waarheid is, transformatie is een kunst en kost tijd.

Waar begin je mee als je jouw patronen wilt veranderen?

Als je jezelf een gezondere levensstijl wilt aanleren, is het allereerst belangrijk om te weten wat jouw motivatie is. Het is belangrijk om te weten waarom jij deze verandering wilt maken. Zorg er dus eerst voor dat jij weet wat jouw motivatie is. Blijf hierin dicht bij jezelf. Voel wat je wilt. Vraag jezelf het volgende af:

  • Waarom wil ik iets veranderen?
  • Waarom ben ik nu niet tevreden?
  • Wat doet mijn huidige levensstijl met me?
  • Wat wil ik bereiken?
  • Wat doet het met je als je jouw doel bereikt?

Stel een haalbaar doel

Stap 2 is het stellen van een realistisch en haalbaar doel. Je kunt verschillende doelen stellen:

  1. Een droomdoel: Ik wil een slank figuur en ik wil genoeg energie om mijn (levensdoelen) te kunnen verwezenlijken.
  2. Lange termijn doel: Ik wil 20 kilo afslanken (dit is een voorbeeld, het kan natuurlijk ook 3, 5, 10, 15 kilo zijn).
  3. Korte termijn doel: Ik wil aankomende maand 2 keer per week intensief sporten.
  4. Onmiddellijk doel: Ik wil vandaag 2 liter water drinken en een half uur wandelen.

Stel, jouw lange termijn doel is om 20 kilo te verliezen. We gaan dit doel opdelen in kleine, haalbare stappen. Ter visualisatie vertel ik (Charlotte) altijd het volgende: “Stel jezelf een trap voor. Op de bovenste trede van de trap staat jouw lange termijn doel, het verliezen van 20 kilo. Op elke traptrede daaronder ligt  een korte termijn doel. Je kunt de trap niet in één stap beklimmen. Doe je dit met kleine stapjes, dan is de kans dat je boven komt veel en veel groter. Je klimt van trede tot trede en uiteindelijk kom jij bij jouw (afslank)doel uit. In de praktijk liggen er natuurlijk allerlei valkuilen op de loer. Laat jezelf hier niet door demotiveren. Een stapje terug op de trap bekend niet dat jouw afslankjourney verloren is, nee je bent nog altijd verder dan wanneer je begon”.

Het doel is gesteld, en nu?

Je hebt jouw lange termijn doel gesteld, het verliezen van 20 kilo. We gaan dit nu opdelen in kleine stapjes. We beginnen bij het korte termijn doel:

Welke verandering kun jij de aankomende maand maken?

Dit kan bijvoorbeeld het volgende zijn: ik ga deze maand 2 keer per week intensief sporten. Ik ga deze maand iedere week gezonde boodschappen halen met verse groenten en fruit. Ik plan deze maand mijn jokermomentjes in en kader zo het snoepen af, dit zorgt ervoor dat ik niet in de verleiding van een eetbui kom.

Nu gaan we het onmiddellijke doel stellen. Wat kun jij NU doen om de eerste stap te zetten? Dit kan bijvoorbeeld zijn: 2 liter water en/of thee drinken, een half uurtje wandelen of een dagmenu voor morgen op papier zetten

Oke, je hebt jouw doel op papier. Goed bezig babe! Je bent enthousiast en je hebt duidelijk voor ogen waarmee je gaat starten. Tip: wij benadrukken het nogmaals, maak je doel haalbaar. Zet realistische doelen anders is de kans op teleurstelling groter. Doe het rustig aan, je hebt alle tijd. Ga dus niet als niet-sporter ineens 4 keer in de week zwoegen in de sportschool als je weet dat dit eigenlijk niet bij je past. Nogmaals, blijf dichtbij jezelf anders bereik je de finish niet. Verwacht ook niet dat je uren de keuken in hoeft te duiken om een gezond maaltje te maken. Nee, maak het haalbaar voor jezelf en bekijk welke veranderingen blijvend in jouw leven passen. De BodieBoost recepten zijn binnen 30 minuten gemaakt en alles is in de supermarkt verkrijgbaar. Er is dus geen excuses. Kijk voor meer kookinspiratie eens in Het BodieBoost Kookboek ( € 17,95).

Wat kun jij vandaag doen om weer een stapje dichter bij jouw doel te komen?

We hebben jou vandaag de eerste stappen gegeven om te starten met de BodieBoost afslankmethode. Wij hopen jou hiermee duidelijke handvatten gegeven te hebben die jou net dat duwtje in de rug gaan geven om te starten. We hebben nog een kleine tip voor jou: schrijf jouw doelen op. Koop een leuk klein notitieboekje en noteer hier jouw doelen. Maak hierin de verdeling van de korte en lange termijn doelen. Je hebt erover nagedacht, je hebt ze opgeschreven en nu is het tijd voor actie! Laat ons in een reactie onder deze blogpost weten wat jouw doelen zijn (droomdoel, lange termijn doel, korte termijn doel) En met welk onmiddellijk doel jij vandaag gaat starten.

Probeer zoveel mogelijk details te delen in jouw reactie. Duizenden enthousiaste BodieBoosters komen wekelijks op de site voor extra motivatie, inspiratie en advies. reactie kan een andere BodieBooster herkenning bieden en/of net dat duwtje in de goede richting geven.

Liefs,

Jouw BodieBoost Coaches,

Char & Car

 

Over de schrijver
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
  • Charlotte
    • BodieBoost Coach
Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis