3 stappen om op gewicht te blijven tijdens de feestdagen

5 december 2017

op gewicht blijven feestdagen

Niet aankomen! 2 woorden die we de afgelopen dagen iedereen horen uitschreeuwen 😉 Begrijpelijk , want december is de moeilijkste maand als het gaat om afslanken. Hieronder vind je de 3 stappen om de decembermaand op een goede manier door te komen. Wel genieten van het lekkere eten, maar je niet schuldig voelen wanneer het 1 januari is! Happy tijdens de feestdagen, maar ook daarna. Why? Because you owe it to yourself! 

Stap 1 – Zorg voor een goed ontbijt

Een goed ontbijt is ook tijdens de feestdagen erg belangrijk. Het zorgt ervoor dat je langer een verzadigd gevoel hebt en dat je je niet vergrijpt aan te veel zoetigheden tijdens de koffie of die hartige tussendoortjes bij de borrel. Maak het ontbijt extra speciaal met bijvoorbeeld een deze aardbeien taartjes of de populaire pepernoten cruesli.

Stap 2 – Behoud je gezonde routine

Aankomen rond de feestdagen gebeurd niet alleen aan doordat je meer eet dan normaal, maar vooral omdat je je normale routines doorbreekt. Je slaat je sportlessen over en gestructureerd eten maakt plaats voor snaaien. Probeer je zo veel mogelijk aan je sport- en eetroutine te houden; sport je 3 keer per week? Blijf dit dan doen tijdens de feestdagen. Als de sportschool gesloten is door de feestdagen, bedenk dan een andere manier om te bewegen, bijvoorbeeld buiten in de natuur, of doe thuis een training. Blijf ook structuur houden in jouw BodieBoost menu (ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes), zodat je niet gaat snaaien.

Stap 3 – Relax en rust uit

Zorg dat je tijdens deze feestelijke maand ook voldoende ontspant en uitrust. Als je gespannen bent, slaap je vaak minder goed. En te weinig slaap zorgt ervoor dat je hongergevoel aangewakkerd wordt. Dit wil je voorkomen! Deal op een gezonde en ontspannen manier met de feestelijke decembermaand. Slaap voldoende en plan lekker ontspannende activiteiten in.

Bonustip – Ga nooit met honger naar het feest diner

Als je met veel honger naar een diner gaat, zul je waarschijnlijk gaan overeten. Zorg daarom dat je voordat je naar het diner gaat iets voedzaams eet wat een licht vullend gevoel geeft. Een een gekookt eitje, een bakje yoghurt, een rijstwafel met kipfilet en rauwkost kunnen goed helpen om niet al te hongerig aan tafel te gaan en je vol te proppen tijdens het diner.

Gratis recept inspiratie voor de feestdagen

Hopelijk kunnen jullie wat met deze tips. Niet vergeten: geniet van het heerlijke eten en de gezelligheid en maak er onvergetelijke dagen van. Doe waar jij je goed bij voelt, want dat is echt belangrijk!

Heb jij nog meer tips die in dit rijtje horen?

Jouw BodieBoost Coaches,

Charlotte & Carlijn

Over de schrijver
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
  • Charlotte
    • BodieBoost Coach
Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis