4 eenvoudige manieren om meer groenten binnen te krijgen

21 november 2017

manieren meer groenten

Denk jij bij het eten van meer groente aan knagen op wortels? Vind jij het moeilijk om aan twee porties groente per dag te komen? Dan hebben wij vandaag vier fijne tips om het eten van groente eenvoudiger en lekkerder te maken. Het zijn tips die wij zelf ook dagelijks toepassen; eenvoudig en snelle manieren om meer groente binnen te krijgen, zoals je van BodieBoost gewend bent. Welke van onderstaande tips ga jij tot een gezonde gewoonte maken?

Onze nummer 1: de smoothie

Stipt op nummer 1 staat natuurlijk de (groene) smoothie. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Begin je dag met deze energie en vitaminenBOOST. Wijk jij liever niet af van jouw standaard-ontbijtje? Kies er dan voor om een flinke smoothie mee te nemen als tussendoortje. Makkelijk, snel, gezond! Onze favoriet blijft toch wel de smoothie met banaan, spinazie, melk en avocado. Super voedend en het geeft je de hele ochtend energie.

Pannenkoek

Nog een fijne manier om, ongemerkt, meer groenten binnen te krijgen is door het te verwerken door het beslag van je pannenkoeken. Beloof ons dat je dit gaat proberen, want het is super lekker, easy en gezond! Zo zijn wij ontzettend fan van pannenkoekjes met spinazie en pannenkoekjes met wortels. Hoe maak je dit dan horen wij jou denken…. Maak gewoon het pannenkoekenbeslag zoals je gewend bent. Ga je voor de variant met spinazie? Mix dan 2 flinke handen spinazie door het beslag. Ga je liever voor de variant die naar carrot cake smaakt? Mix dan 3 flinke, gekookte, wortels door het beslag. Smullen!! Nog een tipje; maak je carrot pancake af met rozijnen en honing.. wedden dat je dit iedere dag wilt? 😉

Soep

Soep! Niet alleen geschikt als voorgerecht, maar ook als lekkere lunch! Yummie! Pompoen-zoete aardappel, Broccoli-prei, gegrilde paprika-tomaat, verse courgette-munt, rode linzen-kokos…. moeten we nog even doorgaan met de inspiratie ;-)? Je kunt eindeloos variëren! Geef de soep wat meer body door er een aardappel aan toe te voegen en eet er lekker een sneetje volkorenbrood bij.

Op brood

Wil jij jouw bammetjes met kaas, avocado en kipfilet of rookvlees eens afwisselen met wat spannends? Gril dan eens wat groente in een pan! Zo vinden wij het bijvoorbeeld heerlijk om courgette, aubergine en/of paprika te grillen in olijfolie. Strooi er wat Italiaanse kruiden, paprikapoeder en peper overheen. Leg de groenten even apart en rooster het brood in dezelfde pan. Smeer een dun laagje hummus op het brood en verdeel de groente(s) over het brood. Lekker, snel en origineel!

Meer lekkere inspiratie? Download gratis:

Nu vinden wij het fijn om van jou te horen!

Hoe zorg jij ervoor dat je voldoende groenten binnen krijgt? Heb je nog andere tips voor ons? Vertel het ons in de reacties. Dagelijks komen er duizenden BodieBoosters op de BodieBoost blog en wellicht kun jij iemand helpen met jouw fijne tips. We horen graag van jullie.

Jouw BodieBoost Coaches,

Charlotte & Carlijn

Over de schrijver
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
  • Charlotte
    • BodieBoost Coach
Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis