7 gewoontes van mensen die gezond in het leven staan + VIDEO

25 oktober 2017

Oktober is een perfecte maand om weer even de balans op te stellen. Ga je terug naar jouw oude ritme of ga je nu toch aan de slag met die doelen die je de hele zomer hebt uitgesteld? Om jou lekker te motiveren delen wij vandaag 7 gezonde gewoontes die jij jezelf ook aan kunt leren. Kleine aanpassingen in je leven, kunnen grote positieve gevolgen hebben.

1. Duik niet direct je telefoon in zodra je wakker bent

Pak jij zodra je wakker bent ook direct je telefoon om social media te checken? Ons advies is om dit niet te doen. Onbewust krijg je zo al veel prikkels binnen, die niet altijd positief zijn. Start de dag met een frisse mind en pak dus niet direct je telefoon als je wakker wordt. Duik niet direct het leven van een ander in als je wakker wordt, maar wordt lekker rustig wakker zonder prikkels. Onze tip is dan ook echt om je telefoon buiten de slaapkamer te laten. Gebruik jij jouw telefoon als wekker? Koop dan een digitale wekker of leg je telefoon net buiten je slaapkamer, zodat je jouw wekker nog hoort. Denk in oplossingen. 🙂

2. Doe een mini ochtend wandeling

Samen met bovenstaande tip, is dit ons ochtend ritueel. Ga even naar buiten als je wakker wordt en adem diep in en uit. Vul je longen echt met frisse lucht en energie. Het hoeft maar 5 minuten van je tijd te kosten en het zal ervoor zorgen dat jij de dag positief, ontspannen en zonder externe prikkels begint. Wat dit met afslanken te maken heeft? Als jij ervoor zorgt dat je jezelf goed en ontspannend voelt, zul je gedurende de dag ook meer gezonde keuzes maken. 

3. Leer positief denken

Een positieve mindset is the key om gezonder in het leven te staan. Je zit beter in je vel en maakt gezondere keuzes. Je kunt jouw mindset trainen. Wij doen dit als volgt: we maken onszelf eerst bewust van alle gedachten die in ons omgaan. Je pakt een notitieboekje en je schrijft hier alle negatieve gedachten op die jou weerhouden van het behalen van jouw afslankdoel. Deze gedachten gaan we vervolgens omdenken. Op deze manier ga je jezelf dagelijks trainen. Merk je dat er een negatieve gedachte opkomt? Bedenk dan wat de tegenhanger hiervoor is en train jezelf hierin.

gezonde gewoontes

4. Mediteren kun je leren

Door meditatie kun je negatieve gedachten ook veel meer naar positieve gedachten ombuigen. Mediteren is echt even een momentje voor jezelf nemen. Je sluit je ogen,  je ademt goed in en je scant vervolgens je hele lichaam. Van je tenen tot je hoofd. Op deze manier kom je even los van je gedachten. Want, je bent je gedachten niet. Je bent gewoon een super mooi en lief persoon. Alle negatieve gedachten die in jou omgaan zijn maar verhaaltjes. Vervolgens kun je bij jezelf bedenken hoe je deze dag gaat invullen. Je kunt bijvoorbeeld ook deze begeleide meditatie van Commit Happines via YouTube luisteren.

5. Maak jezelf bewust van je beweging

Weet jij hoeveel minuten je echt in beweging bent op een dag? Of hoeveel stappen je precies zet? Maak jezelf hier eens bewust van. Een hele handige manier hiervoor is het dragen van een stappenteller. Hoe motiverend is het als je ziet dat je elke dag 10.000 stappen loopt? Een stappenteller werkt heel goed wanneer je jezelf wilt aansporen om wat meer te bewegen. Sinds ik (Carlijn) een stappenteller heb aangeschaft, ben ik veel gemotiveerder om nog een extra rondje te gaan hardlopen of wandelen bijvoorbeeld. 

6. Focus op jouw eigen progressie

Jezelf continu vergelijken met anderen kan heel frustrerend zijn. Ik, Char, vergeleek mezelf in het verleden continu met anderen. Inmiddels ben ik hiervan af. Ik ben hier best rigoureus in geweest. Ik maakte mezelf bewust op welke manieren ik mezelf met andere aan het vergelijken was. Social media was eigenlijk een boosdoener voor mij. Herken jij dit: je opent social media en je ziet regelmatig personen voorbij komen die eigenlijk géén goed gevoel bij jou oproepen. Mijn advies: volg deze personen dan ook niet meer. Wees hier gewoon streng in, want dit brengt jou niet dichterbij jouw afslankdoel. Zorg ervoor dat je jouw mind zo schoon mogelijk houdt. Neem dus echt afscheid van alle prikkels die geen goed gevoel bij jou oproepen. Onbewust ga je namelijk toch vergelijken. Het is belangrijk dat jij jezelf focust op jouw eigen vooruitgang en let dus niet op een ander.

7. Denk in oplossingen

Herken je dat gevoel waarbij je hoofd zo enorm overloopt dat je het liefst op de bank wilt kruipen en alleen maar series wilt kijken? Wat nou als we samen besluiten om niet meer te denken in dramatische uitkomsten maar in oplossingen. Het klinkt simpel en dat is het ook. Het denken in oplossingen heeft voor ons zoveel impact gehad het afgelopen jaar. Als wij merken dat we vastlopen in negatieve gedachten en angsten, dan gaan we een uurtje wandelen bijvoorbeeld. Je hoofd is dan sowieso frisser en je kunt dan makkelijker een oplossing bedenken. 

Welke gezonde gewoonte ga jij toepassen in jouw leven? En heb jezelf nog persoonlijk tips voor een gezonde levensstijl? Deel ze in de reacties. Dagelijks komen er duizenden BodieBoosters op dit platform om inspiratie op te doen voor een gezonde levensstijl. Jouw tips kunnen daar ook enorm bij helpen.

Jouw BodieBoost Coaches,

Char & Car

Over de schrijver
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
  • Charlotte
    • BodieBoost Coach
  • Sylvie

    Leuke tips hoor,
    Ik ga proberen om mijn gsm in de woonkamer te laten liggen. En positief te blijven denken, weg met mijn negatieve gedachten die helpen toch niet. En ik wil een stappen teller zodat ik bewust ben van mijn stappen die ik zet en dit me kan motiveren. Ook wil ik de meditatie leren lijkt me ontspant. Ik ga ervoor.😀🤗

Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis