Cellulite verminderen door deze 4 oefeningen

12 september 2017

Cellulite verminderen

Hi BodieBoosters,

Cellulite of een sinaasappelhuid, de meeste vrouwen zullen bij het idee van deze putten en bobbels al de rillingen hebben. Iedereen kan helaas cellulite krijgen, en er bestaat hier geen wondermiddeltje tegen. Dus al die dure crèmes kun je lekker in de schappen laten staan! Maar er is goed nieuws: je kunt er wel wat tegen doen! Zo zijn bepaalde etenswaren en smoothies die zouden moeten helpen om cellulite te verminderen en tegen te gaan maar wat eigenlijk het beste werkt is sporten, sporten en nog eens sporten. Hieronder kan je vier oefeningen en een smoothie recept vinden die moeten helpen de cellulite te bestrijden!

Wat is cellulite eigenlijk?

In het kort, wat is cellulite nou eigenlijk? Cellulite heeft  te maken met de vetcellen in het onderhuidse vetweefsel. Wanneer afvalstoffen, vet en vocht zich ophopen, vaak op de dijen en heupen, komt het bindweefsel onder spanning te staan. Hierdoor wordt er getrokken aan de bovenste huidlaag waardoor er, naast de bobbels die gevormd zijn door de ophopingen, ook putten. Helaas komt cellulite voornamelijk voor bij vrouwen, maar het kan ook bij mannen voorkomen. Cellulite is iets wat vaak wordt gezien wat alleen vrouwen met overgewicht hebben, alhoewel overgewicht het effect natuurlijk wel versterkt, kunnen ook de slankste vrouwen last krijgen van cellulite.

Oefeningen die cellulite verminderen

Naast yoga, pilates en hardlopen kan je ook oefeningen doen voor je billen die cellulite moeten verminderen. Hieronder kan je vier oefeningen vinden om je op weg te helpen! Voor de grondoefeningen kan je natuurlijk een (yoga)matje gebruiken als je dit fijn vindt. Verder heb je voor deze oefeningen niks nodig.

1: Voor deze eerste oefeningen ga je op handen en knieën zitten. Strek je rechterbeen traag zo hoog mogelijk naar achter. Doe dit 15 keer en wissel dan van been.

2: Squats zijn natuurlijk dé biloefeningen en konden ook in dit rijtje niet ontbreken. Ga wijdbeens, op schouderbreedte, staan. Zak dan door je knieën met je billen naar achter. Zorg dat je knieën niet voor je tenen uitkomen! Doe dit 20 keer. Mocht je al wat “gevorderd” zijn kan je deze oefening wat zwaarder maken door je benen dichter bij elkaar te houden.

3: De derde oefening is ook wel bekend als de bridge. Ga op je rug liggen en houd je benen gebogen zodat je voeten de grond raken. Houd je armen gestrekt langs je lichaam. Vervolgens duw je je billen zo ver mogelijk naar het plafond. Let op, gebruik niet je armen om je af te zetten, gebruik echt je buik en bil spieren om jezelf omhoog te duwen.

4: Ga op je linkerzij op de grond liggen. Houd je rechterarm op je zij, en gebruik eventueel je rechterhand als steun onder je hoofd. Beweeg je benen omhoog en weer omlaag. Twee tips om deze oefening optimaal uit te voeren: 1. Zorg dat je benen elkaar niet raken. 2. wanneer je omlaag gaat, probeer dan je benen niet op de grond te rusten maar er net boven te blijven hangen. Op deze manier train je ook meteen je buikspieren. Doe dit 10 keer en herhaal dan hetzelfde voor je rechterzij.

Anti-cellulite smoothie

Het belangrijkste in de strijd tegen cellulite is eigenlijk dat je goed voor jezelf zorgt. Dus gezond eten, water drinken en lekker bewegen, precies doen wat je bij BodieBoost doet. Nou verklapte ik aan het begin al dat er ook smoothies zijn met voedingsmiddelen die schijnen te helpen tegen cellulite. Wanneer je dit zoekt op Google kom je honderden recepten tegen. Ik heb er een uitgekozen om te delen die je lekker na deze oefeningen kan nemen.

Ingrediënten:

  • 1 venkel
  • 1 komkommer
  • 4 takjes peterselie
  • Water (afhankelijk van hoe dik je de smoothie wilt, ongeveer 1 glas)

Venkel en komkommer gaan vochtophopingen tegen en peterselie reinigt en ontgift het lichaam. Naast het feit dat deze smoothie cellulite moet verminderen, vermindert hij ook het hongergevoel.

Waar kunnen wij jou mee helpen?

Heb jij nog een onderwerp op het gebied van afslanken en gezondheid waar jij meer over wilt weten? Reageer dan onder deze post. Wie weet pikken wij jouw onderwerp eruit om deze in een van onze volgende blogs toe te lichten.

Is er een vriendin in jouw omgeving struggeld met cellulite? Deel dan VANDAAG nog deze blogpost met haar. Het kan net het inzicht geven die zij nodig heeft.

Heb je een vraag aan ons, wil je advies krijgen, meer informatie over een BodieBoost programma of een coach sessie boeken dan kun je altijd contact met ons opnemen door te mailen naar info@bodieboost.nl of ons te Whatsappen op +31 (0) 682 66 85 26.

Liefs,

Jouw BodieBoost Coaches

Charlotte & Carlijn

Over de schrijver
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
  • Charlotte
    • BodieBoost Coach
Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis