Afvallen lukt niet meer? Met deze 5 tips lukt het wel!

5 september 2017

Hi BodieBooster,

Natuurlijk is het fijn om tips te lezen over dingen die je wel moet doen om af te vallen. Maar stel nu dat jij allemaal goede dingen doet, maar ondertussen iets doet wat het afslanken juist tegenwerkt? Juist, daarom vandaag 5 dingen jij juist NIET meer moet doen.

Niet eten tussen bepaalde tijden

Natuurlijk is het niet zo slim om een reusachtige maaltijd te eten voor het slapengaan. Maar dat je bijvoorbeeld na 8 uur niet mag eten is echt niet waar. Stel dat je werkt tot 6 uur en dan nog naar huis moet en koken, dan is het heel normaal om pas om 8 uur te eten. Ook kan jij gewoon nog een (gezonde) snack nemen om bijvoorbeeld half 10. Je lichaam denkt heus niet om 20.15 “ha nu sla ik deze appel op als vet, want je mag niet meer eten”. Gewoon balans en ritme in je eetpatroon vinden is het belangrijkste.

Maaltijden overslaan

Ik wil graag in die jurk passen volgende week dussss ik stop met ontbijten. Nee zo werkt het niet! Wie de BodieBoost methode volgens de schema’s volgt zal niet zo snel een maaltijd overslaan. Maar wie zelf aan de gang is kan best wel eens denken “agh dan eet ik toch geen ontbijt”, of bijvoorbeeld ik stop met de familie zuivel (yoghurt ontbijtje) en vervang die niet. Nee, kies liever voor een gezonde lichte versie van een maaltijd, maar sla hem zeker niet over.

Alleen gezond eten OF alleen sporten

Het is de combinatie die wonderen doet! Met alleen 1 van de 2 kom je er niet. Natuurlijk zal je in het begin een heel eind komen. Maar voor wie snel resultaat wil is een combinatie (helaaaaas) toch echt het beste.

Stop met die (kunstmatig) gezoete drankjes

Met mate kan “alles”. Maar al die drankjes die heel lekker smaken en zogenaamd maar 3 calorieën bevatten? If it looks to good to be true, it probably is. Water blijft toch het beste drankje! Wil je toch graag iets met prik drinken? Probeer dan eens bruisend water! Met een citroentje erbij krijg je het idee dat je prik aan het drinken bent. Dankzij het koolzuur krijg je ook nog eens een vol gevoel. Andere ideetjes nodig voor healthy drankjes? Lees het hier.

Stop met stressen!

Makkelijker gezegd dan gedaan, I know. Maar toch speelt je mindset een hele belangrijke rol tijdens het afvallen. Het gaat echt niet alleen maar om (gezond) eten en sporten. Veel mensen krijgen eetbuien doordat ze aan het stressen zijn. Door stress komen er stresshormonen in je bloedbaan. Waarom is dat erg? Het zorgt dat vetopslag gestimuleerd wordt, en dat willen we natuurlijk niet hebben. Het heeft geen nut de hele dag foto’s van modellen te kijken en jezelf gek te maken. Probeer te focussen op een positief leven in de breedste zin van het woord: mind, body & soul!

Natuurlijk  zijn dingen je je wel moet doen ook super belangrijk. Maar ik hoop dat deze dingen die je niet moet doen als je wil afvallen jullie toch weer aan het denken zetten en op de goede weg helpen. Vergeet niet: elke stap in de goede richting, is een stap dichterbij!

Meer tips? Let het ons weten door een reactie onder deze blog te plaatsen!

Liefs,

Eliza

 

Over de schrijver
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
  • Charlotte
    • BodieBoost Coach
Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis