Hoe pas je BodieBoost toe als je onregelmatige werktijden hebt?

2 mei 2017
Carlijn

BodieBoost onregelmatige werktijden

Hi BodieBoosters,

Char & Car hier, we willen jou heel graag leren hoe je kunt afslanken zonder gedoe en met veel keuzevrijheid. Via onze blog proberen we verschillende onderwerpen te behandelen die je inzicht geven in hoe je dit kunt aanpakken. Afgelopen week hebben wij in onze mailbox veel vragen van jullie gekregen  over het onderwerp van vandaag: hoe pas je BodieBoost toe als je onregelmatige werktijden hebt?

Gezonde snacks

Planning is the key to success. Neem een gezonde lunch en tussendoortjes mee naar je werk. Zo kom je niet in de verleiding om ongezonde snacks te eten. Heb jij een bedrijfskantine op het werk? Zorg dan dat je een gezonde keuze maakt die binnen de BodieBoost families valt. Een gezonde keuze is bijvoorbeeld: 2 volkoren boterhammen met gerookte kipfilet, hummus en rucola of pistoletje met oude kaas, tomaatjes en komkommer. Zorg dat je ook altijd gezonde tussendoortjes zoals groenten, noten en fruit bij hebt. Zo zijn een appel, banaan, peer of mandarijn heel makkelijk mee te nemen in je tas. Ook groenten zoals tomaatjes, komkommer of paprika kun je gemakkelijk van te voren klaar (schoon) maken en meenemen in een plastic bakje of zakje.

Plan elke 3 uur een eetmoment in

Het is belangrijk dat jij altijd regelmatig blijft eten. Je lichaam blijft zich zo verzadigd voelen en dit voorkomt dat je later op de dag ongezonde dingen gaat snacken. Eet dus om de 2 a 3 uur een maaltijd of tussendoortje. Of je dag nou gewoon start om 8:00u of na een nachtdienst om 17:00u, dat maakt niet uit. Je start je dag met een ontbijt, dan een tussendoortje, de lunch, tussendoortje etc. Je volgt gewoon jouw BodieBoost menu.

Stel je hebt een hele lange dag, neem dan een extra eetmoment (lunch of tussendoortje). Als je dag een stuk korter is, omdat je bijvoorbeeld die nacht ervoor hebt gewerkt, dan mag je het ontbijt of de lunch en 1 tussendoortje weglaten. Stel dat je dag om 12 uur begint, neem je dan je ontbijt (of lunch), om 15 uur een tussendoortje, om 18 uur het diner en om 21 uur weer een tussendoortje.

Als je dag ‘gewoon’ om 8 uur ’s morgens begint, neem je dan je ontbijt, om 10 uur een tussendoortje, om 13 uur je lunch, 16 uur een tussendoortje, rond 18 uur je diner en als je nog ‘families’ over hebt om 21 uur weer een tussendoortje.

De laatste tip: wissel je lunch en diner om

Heb jij op jouw werk geen mogelijk of tijd om jou diner op te warmen? Dan kan het handig zijn om je lunch en diner om te draaien. Je maakt dan ‘s middags wanneer je nog thuis bent lekker je avondmaaltijd klaar. Je kunt dus gelijk vers eten. Je bereidt ook direct je lunch en je neemt deze mee naar je werk. Het omwisselen van maaltijden heeft geen negatief effect op jouw afslankproces :-). Het is juist belangrijk dat jij het lekker, haalbaar en eenvoudig voor jezelf maakt!

Onze boodschap is: laat je niet ontmoedigen door onregelmatige werktijden. Ja, het is uitdagender en je moet net iets meer moeite doen, maar daar krijg je wel een slank en gezond lijf voor terug!

Nu vinden wij het fijn om van jou te horen!

Hoe pakken jullie het aan met onregelmatige werktijden? Heb je tips die je kunt delen met de rest? Deel vooral je verhaal/advies. Probeer zoveel mogelijk details te delen in jouw reactie. Duizenden enthousiaste BodieBoosters komen wekelijks op de site voor extra motivatie, inspiratie en advies. Jouw reactie kan een andere BodieBooster herkenning bieden en/of net dat duwtje in de goede richting geven.

Wij willen jou ontzettend bedanken dat je de tijd hebt genomen om onze blog te lezen, jouw visie in de reacties te delen en deze plek op het internet te laten uitgroeien tot een inspiratiebron waar heel veel vrouwen hulp kunnen vinden om te leren af te slanken zonder gedoe en met veel keuzevrijheid. Duizendmaal dank!

Ben jij klaar om de stralende versie van jezelf te worden? Klik dan hier om direct te starten.

Bedankt voor het vertrouwen.

Jouw BodieBoost Coaches,

Charlotte Willems & Carlijn Ottens

Over de schrijver
Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis