Vegetarische quesadillas

28 maart 2017
Carlijn

Hi BodieBoosters,

In de vorige blog hebben wij jou duidelijke handvatten gegeven die jou helpen te starten met de BodieBoost afslankmethode. Vele van jullie zijn al gestart met BodieBoost, sommige twijfelen nog. En daarom geven wij vandaag een kijkje in de BodieBoost keuken! Vandaag delen wij een van de meest geliefde recepten uit Het BodieBoost Kookboek: de vegetarische quesadillas.

Ingrediënten

  • Avocado: 1 stuk
  • Citroen: 1 stuk
  • Knoflook: 1 stuk
  • Rode paprika: 1 stuk
  • Groene paprika: 1 stuk
  • Lente-uitje: 2 stuks
  • Koriander: 1 bosje
  • Olijfolie: 1 flesje
  • Zout: 1 potje
  • Peper: 1 potje
  • Tortilla-wraps: 1 zakje
  • Geraspte oude kaas: 1 zakje

Bereidingswijze:

(Bereidingstijd: 15 minuten)
1. Halveer de avocado, verwijder de pit en schep het vruchtvlees samen met het sap van een halve citroen in een kommetje. Pers er een teentje knoflook boven uit. Prak het door elkaar, breng op smaak met zout en peper en klaar is je guacamole.

2. Snij de paprika’s in kleine blokjes, de lente-uitjes in ringetjes en hak de koriander fijn

3. Doe dit allemaal bij elkaar en breng op smaak met een beetje olijfolie en wat zout en peper.

4. Zet alvast een koekenpan op laag vuur.

5. Smeer een wrap in met een laag guacamole, strooi vervolgens het paprikamengsel eroverheen en maak het af met een laagje geraspte kaas. Leg de tweede wrap er bovenop, druk een beetje aan en leg de wraps in de koekenpan.

6. Bak de quesadilla ca. 2-3 minuten. Check of de onderkant mooi gekleurd is door de quesadilla even op te tillenen draai hem dan om. Het makkelijkste is om de quesadilla op een groot bord of op een deksel te laten glijden en deze in zijn geheel om te kiepen zodat hij met de andere kant in de pan ligt. Bak nog ca. 2-3 minuten en je quesadilla is klaar.

7. Snijd in vieren en eet lekker!

Dit recept kun je volgens de BodieBoost methode zo indelen: 1x groenten, 1x zuivel, 1x koolhydraten.

Ik (Carlijn) hou ervan om iets gezonds, makkelijks en snel op tafel te kunnen toveren. Deze quesadillas zijn daar perfect voor! Daarnaast kun je eindeloos variëren. Voeg bijvoorbeeld nog wat extra feta toe (1x zuivel), gegrilde groenten (1x groenten) of kip (1x eiwit).

Zo simpel kan afslanken zonder gedoe en met veel keuzevrijheid zijn! Jij kiest wat je lekker vindt en zo voel je jezelf niet beperkt. Ben jij benieuwd naar het hele BodieBoost dagmenu? Download dan hier  gratis het BodieBoost Proefpakket welke wij met veel liefde voor jou hebben samengesteld. Je kunt hiermee direct starten met de BodieBoost afslankmethode en je zult direct ervaren hoe eenvoudig en fijn afslanken kan zijn.

Heb je een vraag aan ons, wil je advies krijgen, meer informatie over een BodieBoost programma of een coach sessie boeken dan kun je altijd contact met ons opnemen door te mailen naar info@bodieboost.nl of ons te Whatsappen op +31 (0) 682 66 85 26.

Jouw BodieBoost Coaches,

Charlotte Willems & Carlijn Ottens

Over de schrijver
Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis