Tips: BodieBoosten op wintersport

18 januari 2017
Carlijn

BodieBoosten op wintersport

Staat er binnenkort een wintersport vakantie op jou te wachten? Lucky you! 🙂 Ook ik heb lekker last-minute nog een korte wintersport trip gepland, over 3 weekjes ga ik lekker genieten in Saalbach Hinterglemm…joeppiee!! Het is echt zo ontzettend lang geleden dat ik op de piste gestaan heb, zo veel zin in! Wordt dit stressen of genieten en lekker BodieBoosten op wintersport?! Dat laatste natuurlijk!

Op vakantie is het belangrijk dat je behoudt wat je hebt. Denk niet dat je gaat afslanken. Het beste is om je gewicht gewoon stabiel te houden. Op vakantie mag het wel wat losser, daar is het immers vakantie voor en anders houd je het niet vol. Maar vakantie is geen free ticket om alles te eten wat voorbij komt. Denk vooral niet: na de vakantie begin ik wel weer. Nee, probeer tijdens je vakantie onze adviezen op te volgen. Ze zijn ontzettend haalbaar, en met die adviezen kom je goed je vakantie door. Het kan zijn dat je 0,5-1 kilo aankomt of stabiel blijft. Als je terugkomt, pak je direct weer het BodieBoost-weekmenu erbij. Op deze manier kom je weer snel in het ritme. Wij vinden het belangrijk dat je geniet als je op vakantie bent. Houd de BodieBoost-formule van de max. 5 families x 2 porties per dag tijdens de vakantiedagen in je achterhoofd.

Ga niet stressen, maar genieten met de BodieBoost wintersport regels:

Op vakantie kun je niet alles perfect volgen, laat deze perfectie dan ook los.

Denk niet: vakantie is een free ticket om alles te eten. Ik ga me helemaal vol vreten!

Denk wel: ik ga genieten van 3 goede maaltijden en waar mogelijk 2 tussendoortjes.

Waarschijnlijk eet je in plaats van 2 keer op een dag koolhydraten 3 keer op een dag koolhydraten. Dat is niet erg. Je kunt dus tijdens je vakantie 3 porties kiezen uit de familie koolhydraten.

Je mag maximaal 3 porties fruit kiezen.

Houd wel de juiste visuele BodieBoost-hoeveelheden in je achterhoofd: 1⁄2 bord groenten, een hoeveelheid vlees of vis zo groot als je hand, 2-3 handen aardappels, rijst of pasta, 2-3 handen muesli, 2 boterhammen of 1⁄2 stokbrood, 1 bakje yoghurt enzovoort.
Kortom: zorg ervoor dat je je porties visueel afbakent volgens de BodieBoost-afslankmethode.

Je kunt elke dag een alcoholmaximum voor jezelf inplannen van max. 2 glazen voor vrouwen en max. 4 glazen voor mannen.

Je kunt kiezen om per week 3-4 jokers te nemen. Houd wel rekening met de grootte van de porties (zie de groottes in de jokerlijst)

Beweeg! Je bent op wintersport, dat betekent dat je lekker in beweging bent op de pistes! Geniet, ski, snowboard, wandel….Overdag lekker in de frisse buitenlucht en ’s avonds een dansje en sjansje in de après ski, life is good!

Familielijst – wintersport special:

  • Wiener Schnitzel met patatjes = 1x eiwit en 1x koolhydraten
  • Tartiflette (aardappels, kaas, spek, ui) = 1x koolhydraten, eiwitten en zuivel.. groenten is te verwaarlozen.
  • Kaiserschmarrn (pannenkoeken met poedersuiker die worden geflankeerd door appelmoes of cranberry compote) = koolhydraten en fruit
  • Knödels = koolhydraten, zuivel, smaakmaker
  • 1 Apfelstrudel (met vanillesaus) = 1x joker
  • Warme chocolademelk met slagroom = 1x joker

Wat is jouw favoriete wintersportgerecht, of mis je nog iets in deze lijst?

Jouw BodieBoost Coach

Carlijn

Over de schrijver
  • Carlijn
    • BodieBoost Coach
Laat een reactie achter
Reactie annuleren

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Volg ons op Instagram voor de dagelijkse dosis